Nazan Bekiroğlu’nun kaleminden çıkan Lâ Sonsuzluk Hecesi, Adem ile Havva’nın yaratılışı ile dünyanın varoluşunu masalsı bir dille anlatıyor.
Cennetin kokusu, ırmakları, binbir çeşit çiçekleri, barındırdığı tüm canlılar Nazan Bekiroğlu‘nün mükemmel tasvirleriyle gözümüzde canlanıyor.
İlk insanın yaratılışı…Adem’in yaratılmasıyla tüm cennet sakinlerinin ilgisinin ona yönelmesi, meleklerin secde etmesi, Adem’in tüm kelimeleri söyleyebilmesi…Şeytanın baş kaldırışı ve dünya hayatının sonuna kadar insanları yoldan çıkarmak için yemin etmesi. Ve kadının yaratılışı, Havva’nın cennette belirivermesi.
İlk aşk olarak nitelendirilen Adem ile Havva‘nın birbirini bulması ve sonsuza kadar adlarının birlikte anılması. Ardından şeytanın ayartmalarıyle Adem ile Havva’nın yasak meyveden yiyişi. İlk pişmanlık, af dileme.
Ve ilk insanların cennetten çıkışı. Dünya hayatına başlamaları. İlk zorluklar, ilk hayatta kalma mücadelesi. İlk iki seven insanın birbirine kavuşması. İlk gözyaşları. İlk kan.
Ve ilk çocuklar. İki çocuğunda aynı kadını istemesiyle gelen ilk cinayet, yeryüzündeki ilk günah. Nazan Bekiroğlu‘nun olağanüstü tasvirleri sizi cennetten koparıp dünya hayatına sürüklüyor.
Geçmişten bu yana anlatılan Adem ile Havva’nın hikayesi Lâ’da bambaşka hayat buluyor. Masalsı bir dille anlatılan bu hikaye insanı asla sıkmıyor. Daha öncede belirttiğim gibi Nazan Bekiroğlu’nun anlatışı ve tasvirleri sizinde orada bulunmuş gibi hissetmenizi sağlıyor. Adeta cennette akan ırmakları, güzel kokulu çiçekleri, bahçeleri siz de görmüş gibi oluyorsunuz. Bu da insanoğlunun cennet yaşamını neden bu kadar çok istemesini anlatır nitelikte.
Cennetin ardından dünya hayatının ilk görüntüleri anlatılıyor. Havva’nın cennetten bir armağan olarak annelik duygusunu getirmesi ve ilk çocukları doğurması insanlığın türemesini sağlıyor. Aynı kadını isteyen Habil ile Kabil’in insan soyunun devamlılığı boyunca iki temel unsuru temsil etmesi ise apayrı bir hikaye- İyi ve Kötü-
Lâ Sonsuzluk Hecesi, cennetten koparılan insanoğlunun cennete geri dönüş yolculuğunun hikayesi.